Jak zarabiać na e-commerce?

Inwestycja w e-commerce stała się koniecznością dla przedsiębiorców, którzy pragną osiągać wzrost przychodów i udziału w rynku. Obecnie nie jest dylematem czy inwestować w kanał sprzedaży jakim jest sklep internetowy, tylko jak to zrobić dobrze, żeby być atrakcyjnym dla wymagającego współczesnego konsumenta i jednocześnie osiągać oczekiwane przychody i zyski.

Na czym polega problem?

zakupy przez internetWiększość przedsiębiorców koncentruje się na inwestycji w przygotowanie sklepu www
i wytworzeniu w nim jak największego ruchu. To naturalne i jeśli efekty w postaci rosnącej liczby zamówień przychodzą w miarę szybko, inwestycja jest oceniona jako udana. Tymczasem coraz większa liczba zamówień internetowych, a co za tym idzie także zwrotów, stanowi obciążenie dla firmy w zakresie logistyki, obsługi klienta i księgowości. Realizacja zamówienia klienta począwszy od zlecenia pakowania, poprzez rejestrację dokumentu sprzedaży, zamówienie wizyty kuriera i oklejeniu paczki listem przewozowym, a kończąc na zaksięgowaniu transakcji to praca, która przy pewnej skali zamówień wymusza wzrost zatrudnienia. Dodatkowo natłok zadań nieuchronnie powoduje błędy i opóźnienia w realizacji zamówień, a więc stanowi zagrożenie utraty klientów. Istnieje realne ryzyko, że zyskowność przedsięwzięcia e-commerce będzie niska lub żadna.

Jakie jest rozwiązanie?

Optymalizację kosztów najłatwiej osiągnąć dzięki automatyzacji czynności powtarzalnych, które zamiast człowieka może wykonać w tle system magazynowo – sprzedażowy, w pełni zintegrowany z platformą sklepu www. Oszczędność czasu i eliminacja błędów pozwala zwiększać przychody wielokrotnie szybciej niż zatrudnienie.

Zwiększ zyski z e-commerce z Systemem ERP ODL

System ERP ODL w pełni zintegrowany z dowolnie wybraną platformą www pozwala na bezpieczny
i efektywny rozwój kanału e-commerce, dzięki optymalizacji najważniejszych procesów.

zyskaj na e-commerceZarządzanie asortymentem tj. dodawanie nowych produktów, ich klasyfikacja, zarządzanie dostępnością, polityką cenową, promocjami itp., odbywa się w module magazynowo- sprzedażowym Systemu ERP ODL obsługującym wszystkie kanały sprzedaży, a zarządzanie produktami na www sprowadza się tylko do sprawdzenia sposobu ich prezentacji. Nie ma potrzeby utrzymywania odrębnego procesu na potrzeby www.

Stany magazynowe są aktualizowane dla sklepu www w czasie rzeczywistym, a zamówienia z Internetu automatycznie rezerwują towary w magazynie, więc braki uniemożliwiające realizację zamówienia klienta praktycznie nie występują. Status realizacji zamówienia widoczny w ERP ODL jest widoczny dla klienta sklepu www. Dzięki wtyczkom do systemów kurierskich listy przewozowe generują się automatycznie. Proces realizacji jednego zamówienia można skrócić o czas od 3 do 15 minut. Łatwo obliczyć oszczędność czasu w skali miesiąca i roku.


case study ODLKoszty  można także zredukować optymalizując stany magazynowe w całej sieci sprzedaży. Firma ODL opracowała własny algorytm, który wykorzystuje stany magazynowe sklepów stacjonarnych, dzięki czemu nie ma potrzeby utrzymywania dedykowanego magazynu dla sprzedaży w Internecie – sprawdź case study.


Ważnym ogniwem obsługi sprzedaży internetowe jest księgowość. Moduł Finansowo – Księgowy Systemu ERP ODL pozwala na pilnowanie rozliczeń wszystkich transakcji, zarówno z klientami, firmami kurierskimi jak i pośrednikami płatności. Właściwy przepływ informacji pomiędzy działem FK i działem logistyki w ramach systemu ERP, ale także pomiędzy systemami FK i WWW odnośnie płatności i realizacji zwrotów zapewnia optymalizację pracy w dziale FK oraz lepszą kontrolę i przejrzystość transakcji.

Korzyści z integracji sklepu www z Systemem ERP ODL

Zaawansowana integracja sklepu www nastawiona na optymalizację procesów przedsiębiorstwa pozwala oszczędzać czas, zapewniając jednocześnie najwyższą jakość obsługi klienta. Inwestując w program magazynowo sprzedażowy ODL można bezpiecznie zakładać znaczące wzrosty sprzedaży internetowej bez konieczności zwiększania kosztów jej obsługi.