Integracja systemów ERP z innymi, nowoczesnymi rozwiązaniami

Przez wiele lat uważano, że jeden monolityczny system ERP załatwi wszystkie potrzeby przedsiębiorstwa. Jednak w drugiej dekadzie XXI opinia ta stała się całkowicie nieaktualna. Lepszym i łatwiejszym rozwiązaniem jest dobranie oraz wdrożenie bez nadmiernej kastomizacji, wybranej przez siebie kolejności komponentów ERP, które najbardziej pasują do potrzeb przedsiębiorstwa w połączeniu z wybranymi specjalizowanymi rozwiązaniami, pochodzącymi od innych producentów. Nie należy się jednak obawiać o tworzenie rozproszonego środowiska. Nowoczesne rozwiązania IT potrafią wymieniać między sobą informacje, dzięki czemu stają się w pełni zintegrowane, aby zapewnić automatyzację i wydajność procesów. Należy natomiast upewnić się, że wybierane systemy mają charakter otwarty, co oznacza, że łatwo integrują się za pomocą API (Application Programming Interface) czyli uniwersalnego języka programowania.

Symbioza ERP z  E-commerce

Najpopularniejszym przykładem symbiozy jest integracja ERP z narzędziami służącymi do realizowania obsługi klienta i procesów logistycznych w kanale E-commerce. W takiej sytuacji sklep internetowy będzie znał rzeczywiste stany magazynowe, a zamówienie klienta automatycznie zarejestruje się w module magazynowym. Następnie po zatwierdzeniu zamówienia magazynier otrzyma polecenie pakowania na swoim urządzeniu, które poprowadzi go do odpowiednich lokalizacji po towar. Po spakowaniu zostanie automatycznie wygenerowany list przewozowy oraz zamówienie odbioru przez kuriera, a także dokument sprzedaży. Zadziała również automat księgujący. Biorąc pod uwagę architekturę IT, w procesie wezmą udział:

  1. platforma e-commerce
  2. system ERP
  3. rozwiązanie typu WMS
  4. system kurierski

W niektórych przypadkach warto dodać system wspierający automatyzację kompletacji zamówień typu put to light/pick to light. W ten sposób zintegrowane rozwiązania dają szybki zwrot z inwestycji, ponieważ dzięki nim można zredukować czas realizacji jednego zamówienia nawet o 15 minut.

wzrost oszczędności dzięki zastosowaniu systemu ERP ODL

Integracja ERP z Marketing Automation

Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na wdrożenie narzędzi do automatyzacji marketingu (MA – marketing automation), które pozwalają na zwiększenie produktywności firmy oraz redukcję do minimum powtarzalnej pracy ludzi. Podstawowymi obszarami wykorzystania tego rodzaju narzędzi są kampanie e-mail, SMS, strony www, blogi oraz media społecznościowe. Mierzenie skuteczności tych działań umożliwia integracja systemu Marketing Automation z systemem ERP. Konsolidacja systemów pozwala na uzyskanie danych transakcyjnych oraz tworzenie analiz konkretnych działań, by sprawdzić w jaki sposób przekładają się na zakupy klientów. Dzięki nim można uzyskać również odpowiedzi na pytania takie jak:

  • Które treści na stronie generują największa konwersję?
  • Która grupa klientów lepiej reaguje na SMS, a która na e-mail?
  • Czy lepsze są rabaty wprost czy może drugi produkt za 50 % ceny?

Tego rodzaju informacje są niezwykle cenne, ponieważ dają możliwość efektywnego wykorzystania budżetów marketingowych oraz doskonalenia strategii pozyskiwania klientów i budowania ich lojalności.

Dodaj komentarz