Korzyści z wdrożenia systemu ERP w firmie

Wdrożenie systemu ERP w  przedsiębiorstwie wiąże się z dużą inwestycją i  trudnym wyborem dostawcy oprogramowania, z którym firma będzie współpracować przez lata. Firmy  najczęściej decydują się na poszukiwanie systemu w momencie, kiedy w przedsiębiorstwie zaczynają pojawiać się problemy np. z niezgodnościami w magazynie. Jednak może lepiej jest zapobiegać niż leczyć i za wybór systemu zabrać się zanim pojawią się pierwsze objawy? Pomocne w dokonaniu wyboru może okazać się poznanie korzyści jakie daje korzystanie z systemu ERP we wszystkich kluczowych obszarach przedsiębiorstwa:

Sprzedaż:

  • Możliwość tworzenia i realizowania zaawansowanych cenników i promocji oraz kontrola nad polityką kredytową.
  • Stosowanie jednolitej polityki handlowej wobec klienta, dzięki centralnemu zarządzaniu wszystkimi kanałami sprzedaży (sklepy, BOK, handlowcy, e-commerce).

Zakupy:

  • Optymalizowanie stanów magazynowych, dzięki planowaniu zakupów z uwzględnieniem stanów magazynowych, zamówień od klientów i do dostawców.
  • Monitorowanie wskaźników jakości dostawców, dzięki weryfikacji dostaw pod względem ilościowym i cenowym.
  • Badanie wskaźników rentowności i wgląd do korekt wartościowych i bonusów.

Raporty i analizy

  • Raportowanie operacyjne z poziomu systemu daje możliwość zarówno agregowania danych jak i ich analizowania na bardzo szczegółowym poziomie.
  • Układ raportów może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Magazyn i logistyka

  • Brak potrzeby przeprowadzania specjalnych szkoleń podnoszących kwalifikację pracowników do obsługi systemu, dzięki prostemu obiegowi dokumentów, który mimo swojej prostoty realizuje złożone procesy.
  • Procesy związane z obrotem towarowym są uporządkowane i zapewniają pełną kontrolę
    majątku obrotowego firmy.
  • Centralne sterowanie zadaniami magazynierów umożliwia równomierne przydzielanie pracy   poszczególnym osobom.
  • Zastosowanie w magazynie mobilnych terminali danych zwiększa wydajność pracy magazynierów o ok. 25% i skraca czas przeszkolenia nowego pracownika z 1 miesiąca do 4 dni.
  • Zmniejszenie liczby reklamacji ilościowych, dzięki wystawianiu FV po WZ.

Elektroniczna wymiana danych EDI:

  • Redukcja kosztów
  • Wyeliminowanie błędów
  • Przyspieszenie procedur handlowych
  • Usprawnienie obiegu płatności
  • Skrócenie czasu realizacji zamówień
  • Optymalizacja zapasów
  • Pozwala na odbiór i wysyłanie dokumentów sprzedaży i zakupu do niezależnych podmiotów gospodarczych (formaty EDIFACT, EDI XML, ECOD itd.)

Moduł księgowy

  • Możliwość automatycznego księgowania wszelkich dokumentów handlowych i magazynowych
  • Analiza danych finansowo-księgowych w formie dowolnie dostosowanej do własnych potrzeb.
  • Możliwość dodatkowego rozpisywania dowodów na konta analizy profilowej w celu przedstawienia kosztów w układzie oczekiwanym przez  inwestorów lub przez spółkę-matkę ewidencjonującą zdarzenia wg MSR.
  • Integralność i jednoznaczność danych.
  • Niezawodne generowanie plików JPK.

Dla klientów prowadzących działalność hurtową, kluczowym czynnikiem przy wyborze systemu powinna być platforma B2B, która wspomoże przedsiębiorstwo w sprzedaży jego produktów.

Platforma B2B zintegrowana z systemem ERP:

  • Dostęp 24/7 do procesu obsługi klienta (zamówienia, płatności, reklamacje) zwiększa potencjał sprzedaży.
  • Automatyzacja tego procesu w ramach indywidualnych warunków handlowych poprawia jakości obsługi klienta.
  • Następuje znacząca redukcja kosztów realizacji obsługi klienta.

Wdrożenie systemu ERP w przedsiębiorstwach handlowych wiąże się z wieloma korzyściami, jeżeli system zostanie dobrze dobrany do potrzeb firmy i wdrożony w odpowiedni sposób przez profesjonalnych konsultantów.  Warto pamiętać, że to co pierwotnie wydaje się znaczącą dla przedsiębiorstwa inwestycją, zwróci się w szybkim tempie, poprawiając wyniki sprzedaży oraz zwiększając zysk firmy.

Zapraszamy do zapoznania się z case studies z przeprowadzonych przez nas wdrożeń, gdzie można poznać szczegóły uzyskanych przez naszych klientów korzyści:

  • Skrócenie czasu przeszkolenia nowego pracownika o 86% – case study Zacisze
  • Dostęp do aktualnej informacji o stanach towarów we wszystkich sklepach stacjonarnych – case study Caterina