Case Study – terminowe płatności od klientów – wdrożenie Modułu AutoWindykacji w firmie CSI

CSIFirma CSI została założona w 1992 roku i od tego dnia, dzień po dniu wypracowuje sobie mocną pozycję na rynku branżowym, zarówno w dziedzinie szeroko rozumianej automatyki przemysłowej, jak i dystrybucji akcesoriów fotograficznych, rozwiązań pamięci masowych oraz akumulatorków, baterii i ładowarek. Obecnie CSI oceniania jest jako jeden z czołowych dostawców systemów komputerowych w kraju.

Moduł AutoWindykacji jest częścią Systemu ERP ODL, który odpowiada za wysyłanie automatycznych powiadomień email do klientów z informacją o zbliżających się i przeterminowanych płatnościach.

Firma CSI potrzebowała wsparcia  w zakresie poprawy komunikacji z klientem w obszarze egzekwowania płatności.

Sytuacja w firmie CSI

  • Firma CSI borykała się z nieterminowym regulowaniem zobowiązań przez 60% swoich klientów
  • Opóźnienia w płatnościach wynosiły od 10 do 15 dni.
  • W firmie była zatrudniona osoba, do której dodatkowych obowiązków należała windykacja należności od klientów – było to żmudne i obciążające zajęcie.

Powyższe przyczyny wpłynęły na decyzję wdrożenia rozwiązania, które mogłoby znacznie pomóc firmie i wpłynąć na egzekwowanie płatności od klientów.

Wdrożeniu Modułu AutoWindykacji

Wdrożenie trwało zaledwie kilka godzin i nie powodowało żadnych przestojów w pracy firmy, czy normalnym funkcjonowaniu biura.

  • Moduł zastosowano do wszystkich klientów, którzy zalegali z płatnościami
  • Przypomnienia e-mailowe były wysyłane również tym klientom, którym termin płatności za FV się zbliżał.

Zaobserwowane zmiany

  • Polepszenie komunikacji z klientem: klienci przestali dostawać telefony z informacją o niedokonaniu  płatności w wymaganym terminie. Wysyłane były do nich wyłącznie e-mailowe przypomnienia. Sprawiło to, iż zaczęli chętniej wyjaśniać powody niedotrzymania terminu płatności i zgłaszać, że w ogóle nie otrzymali FV do zapłaty lub poczta zagubiła list i dlatego nie dokonali płatności.
  • Opóźnienia w płatnościach znacznie się zmniejszyły, a w wielu przypadkach uzyskiwano terminowe płatności od klientów.
  • Osoba, do której obowiązków wcześniej należała windykacja należności została znacznie odciążona i może poświęcać czas pracy na wykonywanie innych obowiązków służbowych.

Gdyby chcieli Państwo uzyskać więcej informacji o naszym Module AutoWindykacji zapraszamy do kontaktu:

kontakthandlowy@odl.com.pl

(22) 664 56 61

Najnowsze wpisy na blogu

Dodaj komentarz