Case Study - terminowe płatności od klientów - wdrożenie Modułu AutoWindykacji w firmie CSI
Firma CSI została założona w 1992 roku i od tego dnia, dzień po dniu wypracowuje sobie mocną pozycję na rynku branżowym, zarówno w dziedzinie szeroko rozumianej automatyki przemysłowej, jak i dystrybucji akcesoriów fotograficznych, rozwiązań pamięci masowych oraz akumulatorków, baterii i ładowarek. Obecnie CSI oceniania jest jako jeden z czołowych dostawców systemów komputerowych w kraju. Moduł AutoWindykacji jest częścią Systemu ERP ODL, który odpowiada za wysyłanie automatycznych powiadomień email do klientów z informacją o zbliżających się i przeterminowanych płatnościach. Firma CSI potrzebowała wsparcia w zakresie poprawy komunikacji z klientem w obszarze egzekwowania płatności. Sytuacja w firmie CSI
- Firma CSI borykała się z nieterminowym regulowaniem zobowiązań przez 60% swoich klientów
- Opóźnienia w płatnościach wynosiły od 10 do 15 dni.
- W firmie była zatrudniona osoba, do której dodatkowych obowiązków należała windykacja należności od klientów - było to żmudne i obciążające zajęcie.
Powyższe przyczyny wpłynęły na decyzję wdrożenia rozwiązania, które mogłoby znacznie pomóc firmie i wpłynąć na egzekwowanie płatności od klientów. Wdrożeniu Modułu AutoWindykacji Wdrożenie trwało zaledwie kilka godzin i nie powodowało żadnych przestojów w pracy firmy, czy normalnym funkcjonowaniu biura.
- Moduł zastosowano do wszystkich klientów, którzy zalegali z płatnościami
- Przypomnienia e-mailowe były wysyłane również tym klientom, którym termin płatności za FV się zbliżał.
Zaobserwowane zmiany
- Polepszenie komunikacji z klientem: klienci przestali dostawać telefony z informacją o niedokonaniu płatności w wymaganym terminie. Wysyłane były do nich wyłącznie e-mailowe przypomnienia. Sprawiło to, iż zaczęli chętniej wyjaśniać powody niedotrzymania terminu płatności i zgłaszać, że w ogóle nie otrzymali FV do zapłaty lub poczta zagubiła list i dlatego nie dokonali płatności.
- Opóźnienia w płatnościach znacznie się zmniejszyły, a w wielu przypadkach uzyskiwano terminowe płatności od klientów.
- Osoba, do której obowiązków wcześniej należała windykacja należności została znacznie odciążona i może poświęcać czas pracy na wykonywanie innych obowiązków służbowych.
W celu uzyskania dodatkowych informacji, zapraszamy do kontaktu: