Sprzedaż B2B
Oprogramowanie ODL pozwala na realizację działalności B2B oraz B2C w jednym zintegrowanym systemie ERP.
Dla działalności B2B, System ERP ODL udostępnia zaawansowane mechanizmy prowadzenia odrębnej polityki handlowej oraz odpowiednie procesy logistyczne.
Dla działalności B2B, System ERP ODL udostępnia zaawansowane mechanizmy prowadzenia odrębnej polityki handlowej oraz odpowiednie procesy logistyczne.
Integracja sprzedaży B2C i B2B
Wiele firm handlowych intensywnie rozwijając sieć sprzedaży detalicznej, równolegle chce prowadzić sprzedaż do Klientów biznesowych. Sprzedaż i obsługa Klienta biznesowego odbywa się zarówno metodą tradycyjną – poprzez handlowców i BOK, ale także coraz częściej dodatkowo na platformie www.
W zakresie tworzenia polityki cenowej, system ERP ODL
umożliwia realizację dowolnej filozofii współpracy z Klientami.
umożliwia realizację dowolnej filozofii współpracy z Klientami.
1.
Limity i alerty kredytowe
W zakresie tworzenia polityki cenowej, system umożliwia realizację praktycznie każdej filozofii współpracy z Klientami. Dostępne są rozbudowane metody przydzielania upustów na poszczególne towary, grupy towarów, dla grup Klientów, tworzenie dowolnej liczby cenników złotówkowych i walutowych, przydzielanie cenników poszczególnym Klientom czy grupom Klientów. Wymagającym użytkownikom program udostępnia tworzenie własnych procedur budowania cenników. Każdemu Klientowi możemy przypisać limit kredytowy oraz domyślny termin płatności. Istnieje również możliwość określenia w jaki sposób program ma reagować na aktualny stan zadłużeń Klienta. Poza standardowym ograniczaniem czy blokowaniem sprzedaży w wyniku zadłużenia, program może wysyłać pocztą elektroniczną do kontrahentów np. monity lub informacje o zbliżającym się terminie płatności.
2.
Ofertowanie
Poza standardowymi możliwościami ofertowania, oprogramowanie pozwala także na automatyczne tworzenie ofert dla wskazanych kontrahentów na podstawie aktualnej polityki handlowej. Oferty mogą zawierać zdjęcia i dodatkowe informacje związane z towarem. Rejestrowanie ofert w systemie ułatwia komunikację z Klientem i pozwala uporządkować procesy w dziale handlowym.
3.
Korekty
System pozwala na efektywną obsługę zwrotu towarów, rejestrowanie korekt ilościowych i cenowych oraz korekt zbiorczych. System oferuje unikatowe rozwiązanie do jednoczesnego wystawiania korekt do wielu dokumentów sprzedaży. Wygodny interfejs pozwala na optymalizację czasu poświęcanego na obsługę korekt przez pracowników. Zmniejsza również ryzyko pomyłek i nadużyć do minimum.
4.
Cenniki i promocje/przeceny
Oprogramowanie dla sieci sprzedaży umożliwia centralne sterowanie cenami sprzedaży oraz wszelkimi promocjami i wyprzedażami. Pozwala to na szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku i w razie konieczności natychmiastową zmianę cen lub rabatów w całej sieci sprzedaży. Akcje promocyjne mogą mieć również zastosowanie tylko dla wybranych punktów sprzedaży i w razie potrzeby być ograniczone czasowo.
5.
Systemowe komunikaty wewnętrzne
System ERP ODL posiada funkcję automatycznego generowania komunikatów wewnętrznych, które informują użytkowników o istotnych zdarzeniach wymagających podjęcia działań. Komunikaty mogą dotyczyć stanów magazynowych, wystawienia dokumentów wymagających dodatkowej autoryzacji, rozrachunków czy wysyłek towarów. Kryteria wywoływania komunikatów są definiowalne zgodnie z potrzebami przedsiębiorstwa. W ten sposób oprogramowanie częściowo przejmuje rolę zarządczą, udzielając na czas konkretnych wskazówek do wykonania zadań.
6.
Wygoda, szybkość pracy, automatyzacja działań
System ERP ODL posiada mechanizmy pozwalające tak skonfigurować pracę poszczególnym użytkownikom, by skrócić do minimum czas wykonywania typowych czynności. Inteligentna funkcja ukrywania wyskakujących okien pozwala użytkownikom skoncentrować się na ważnych czynnościach, unikając nadmiernego klikania.
7.
Indywidualne formaty wydruków, nazewnictwa, EDI
Dla każdego rejestrowanego w systemie dokumentu można przygotować specjalizowany wydruk. Przy tworzeniu wydruków i wzorów dokumentów wysyłanych e-mailem można wykorzystać wielojęzyczne lub specyficzne dla kontrahentów nazwy towarów, wszystkie dowolne cechy zapisane w towarze, a także zdjęcia i załączniki.
Mechanizm tworzenia wydruków pozwala na idealne ich dopasowanie do wymagań Klientów.
8.
Komis, franczyza i konsygnacje
Oprogramowanie ERP dla firm z sektora retail pozwala na obsługę towarów powierzanych w komis, zarówno w roli dostawcy jak i odbiorcy towarów komisowych lub konsygnowanych. System może również służyć do obsługi sieci sprzedaży franczyzowej.
9.
Obieg realizacji zamówień
Najlepszą praktyką korzystania z systemu jest założenie, że każda obsługa sprzedaży B2B rozpoczyna się od zamówienia. Zamówienia poza ręczną rejestracją mogą pochodzić z różnych źródeł np. platformy B2B, EDI, importu plików w szerokiej gamie formatów itp. Zamówienia mogą rezerwować towar w magazynie, co ułatwia ich dalsze procesowanie. Informacja o tym, czego nie udało się zarezerwować automatycznie ostrzega użytkownika o brakach na magazynie, a w dalszym etapie pozwala analizować utraconą sprzedaż. Między innymi na podstawie zamówień system opiera proces wyliczania i rejestracji zamówień do dostawców. Sam proces realizacji zamówień w systemie jest bardzo prosty i intuicyjny. Raz wprowadzonych danych nie trzeba poprawiać czy uzupełniać.
Chcesz czerpać korzyści z integracji sprzedaży B2C i B2B w swojej firmie?
←