Zakupy
Jednym z ważniejszych parametrów funkcjonowania firmy jest zaopytmalizowanie procesu zakupowego. Optymalizacji podlegają: decyzje o wyborze asortymentu, dostawcy, koszty utrzymywania stanów magazynowych czy terminowość i jakość dostaw oraz wiele innych.
Optymalizacja procesu zakupów
Funkcjonalność planowania zakupów wspomaga użytkowników w podjęciu decyzji o ilości zamawianych towarów i oczekiwanych terminach dostaw. System udostępnia aktualną informację o ewidencjonowanych w systemie zamówieniach od Klientów i do dostawców, historycznych danych o sprzedaży oraz o bieżących stanach magazynowych.
W oparciu o te dane system pozwala na inteligentne planowania stanów magazynowych, co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia wartości magazynu.
1.
Zamówienia do dostawców
W systemie ewidencjonowane są dokumenty zamówień do dostawców. Na podstawie tych dokumentów wystawianie są faktury zakupu oraz dokumenty przyjęcia towaru na magazyn. System ERP ODL udostępnia funkcje weryfikacji dostaw pod względem ilościowym (Pz-ki) i cenowym (Faktury Zakupu). Dzięki temu widoczne jest jak dostawca wywiązuje się ze swoich zobowiązań w zakresie terminów dostaw, ilości i cen dostarczanych towarów.
2.
Obsługa obcych kodów towarów
System pozwala na wysyłkę zamówienia do dostawcy z takimi symbolami towarów jakie są u niego stosowane. Dzięki temu obsługa dokumentów jest szybsza, a możliwość wystąpienia pomyłek przy identyfikacji towarów zostaje ograniczona.
3.
Weryfikacja dostaw
Każda przyjmowana dostawa może zostać zweryfikowana pod względem ilościowym, dzięki porównaniu z zamówieniem oraz ze stanem rzeczywistym. Pozwala to ograniczyć wystąpienie rozbieżności na magazynie.
4.
Zwroty i reklamacje do dostawców
Program prowadzi ścisłą ewidencję towarów otrzymanych od poszczególnych dostawców wraz z precyzyjną informacją co do poszczególnych partii. Proces zwrotu i reklamacji jest skrócony do minimum i eliminuje możliwość wystąpienia błędów.
5.
Korekty marketingowe oraz bonusowe
W systemie istnieje wygodna możliwość wystawiania korekt bonusowych do FV z zakupu z wybranego okresu.
6.
Import i obsługa SAD
Proces zakupu importowego obejmuje dodatkowe koszty takie jak cło, akcyza czy transport. System umożliwia zwiększenie proporcjonalne wartości towaru przyjmowanego na magazyn o te kwoty.
7.
Zakupy wewnątrzwspólnotowe
Rejestrowanie wewnątrzwspólnotowych zakupów towarów pozwala na zautomatyzowane generowanie faktur wewnętrznych na potrzeby rozliczenia podatku VAT. Dzięki temu ułatwieniu ryzyko popełnienia błędu przy wystawianiu tych dokumentów jest ograniczone do minimum.
Chcesz wiedzieć o ile przyspieszysz zakupy w swoich sklepach dzięki systemowi ERP?
←