Rola ERP w zwiększaniu wydajności e-commerce
W pierwszych miesiącach pandemii pisaliśmy o tym, że niezależnie od tego jak potoczą się sprawy z opanowaniem COVID 19, nadchodzi nowa era e-commerce i trzeba będzie sprostać wysokim wymaganiom klientów w warunkach przeciążenia łańcucha dostaw. Od tego czasu minęło dwadzieścia miesięcy, pandemia niestety nie odpuszcza, a dynamika wzrostu sprzedaży przez Internet osiąga rekordy. Pokonanie wyzwań w zakresie wydajności tego kanału sprzedaży i zachowaniu wysokiej jakości obsługi pozostają jednym z kluczowych czynników sukcesu w handlu B2C i B2B. Od lat wiemy i piszemy o tym, że sklep internetowy powinien być zintegrowany z systemem ERP, aby procesy e-commerce były wydajne. Rozwój systemu ERP ODL natomiast realizujemy koncentrując się na dostarczaniu rozwiązań, które pomagają osiągać wydajność w warunkach dynamicznego wzrostu sprzedaży internetowej. Kilka najważniejszych przykładów z tego zakresu:
Nowość: Moduł monitorowania procesów
Skomplikowane, wieloetapowe procesy, mimo że dobrze zaprojektowane i uruchomione, są jednak częściowo zależne od czynnika ludzkiego. Aby minimalizować ryzyko przeoczeń istotnych zdarzeń zaprogramowaliśmy moduł ostrzegania i komunikowania na bieżąco użytkownikom (z wewnątrz bazy danych) ważnych informacji o opóźnieniach w realizacji wybranych składników procesów.
Przykładowe powiadomienia mogą informować:
- o zdjęciu przez pracownika rezerwacji z ważnego zamówienia,
- o zaleganiu towarów w magazynach ‘W drodze’,
- o zaleganiu towarów z dostawy w magazynie RAMPA.
Stałe poszerzenie spektrum integracji z systemami kurierskimi
Obecnie dostępne są licencje na wtyczki do DHL, InPost, InPost Paczkomaty, FedEx, UPS, GLS oraz DPD. Moduły działają w ten sposób, że bezpośrednio z systemu ODL można:
- wygenerować list przewozowy na podstawie dokumentu. Wszystkie zawarte w dokumencie dane, takie jak adres, masa, itp. zostają pobrane do listu przewozowego z możliwością edycji,
- definiować wiele adresów dostaw, zapisywać domyślne parametry przesyłek,
- drukować etykiety – zarówno w formacie na drukarki termiczne jak i A4,
- pobierać statusy przesyłek – zarówno automatycznie w interwale czasowym jak i ręcznie,
- przeglądać historię wysłanych przesyłek – dostępny jest raport gdzie można filtrować przesyłki, także można sprawdzić jakie przesyłki były wysłane do danego dokumentu.
Rozwijanie aplikacji Mobilny Magazynier
Praca magazynu stanowi kluczowy etap procesu realizacji zamówień ze sklepu www oraz panelu B2B. Zintegrowana z ERP ODL aplikacja pozwala przyjmować, wydawać, przesuwać i inwentaryzować towary w magazynie za pomocą mobilnych terminali danych. Sterowanie zadaniami dla magazynierów realizowane jest w module logistycznym systemu głównego. Wdrożenie aplikacji Mobilny Magazynier pozwala znacząco poprawić wydajność pracy magazynierów oraz jakość i terminowość wysyłek. Ostatnio dodane funkcjonalności pozwalają na realizację wydań towarów dla odbiorców B2B w trakcie przyjęcia dostawy zgodnie z ideą cross docking.
Przykłady efektu wdrożenia systemu ERP znajdziesz w artykule https://odl.com.pl/system-erp, w którym znalazło się również szczegółowe omówienie korzyści wynikających z zastosowania tego rozwiązania.
Nowość: Wirtualne Koszyki
Proces końcowego przygotowania paczek do wysyłki dla klientów B2C został w systemie ERP ODL znacznie usprawniony. Koszyki zamówień klientów sklepu internetowego odwzorowane są w systemie ERP jako wirtualne koszyki. Po zeskanowaniu towaru, w oknie systemowym pracownika pakującego pojawia się wirtualny koszyk konkretnego zamówienia klienta. Kolejny skanowany towar otwiera kolejny koszyk lub dodaje się do już otwartego. Otwartych koszyków może być dowolna liczba. Kolory informują pracowników o statusie koszyka, a w przypadku jego skompletowania jednym kliknięciem można wydrukować wszystkie niezbędne dokumenty do zamknięcia paczki min. fakturę, list przewozowy, formularz zwrotu, itp. Dokumenty mogą także zostać automatycznie wysłane drogą mailową.