Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej

System ERP ODL to kompletne oprogramowanie do zarządzania siecią sklepów i prowadzenia sprzedaży detalicznej. Łączy w sobie klasyczne funkcje systemu ERP i systemu kasowego. Pozwala na centralne zarządzanie zadaniami realizowanymi przez sieć sklepów detalicznych, realizując m. in. takie procesy jak zatowarowanie, sprzedaż i obsługa Klienta, raportowanie wyników czy automatyczne księgowanie transakcji. System ODL to unikalne połączenie ERP w centrali oraz intuicyjnych POS w sklepach.

01 \ On-line

System sprzedaży detalicznej został zaprojektowany z myślą o pracy w trybie on-line. Oznacza to, że wszelkie informacje są zapisywane w centralnej bazie danych. Dzięki temu możliwe jest podejmowanie na bieżąco optymalnych decyzji na podstawie pełnych i aktualnych danych o stanach magazynowych, sprzedaży i zamówieniach. Poszczególne punkty sprzedaży mogą udzielać Klientom wiarygodnej informacji np. o dostępności towaru w innych sklepach, spodziewanych dostawach czy o statusie reklamacji.

02 \ Offline

Specjalna aplikacja „tryb awaryjny offline” zapewnia ciągłość procesu sprzedaży podczas braku dostępu do Internetu. Aplikacja przechowuje dane z kartoteki towarów, które aktualizowane są automatycznie z ustaloną częstotliwością. Dane o transakcjach sprzedaży dokonanych w trybie offline zostaną automatycznie uzupełniane w centralnej bazie danych w momencie ponownego połączenia z serwerem.

03 \ Przyjazny interfejs

Interfejs systemu sprzedaży detalicznej jest opracowany w taki sposób, aby ułatwiał użytkownikowi wykonywanie codziennych obowiązków. Kolejne etapy pracy realizowanego procesu są niezwykle intuicyjne, a ilość kliknięć zredukowana do minimum. W oknie POS użytkownik ma dostęp do wszystkich raportów i akcji niezbędnych do pracy w sklepie: sprzedaż towarów, informacje o kliencie, przyjmowanie zwrotów, wypożyczeń czy reklamacji, nie wychodząc z głównego okna sprzedaży. Dzięki temu użytkownik może skupić się na obsłudze Klienta, a nie samego systemu. Każdemu pracownikowi może zostać przypisany zakres uprawnień pozwalający na wykonywanie konkretnych czynności i dostęp tylko do wyznaczonych części systemu.

04 \ Opisy i zdjęcia produktów

Zarówno pracownicy centrali jak i poszczególnych salonów sprzedaży mają do dyspozycji zdjęcia produktów i ich opisy, pozwalające na łatwiejsze odnalezienie towaru według cech interesujących Klienta. Zdjęcia mogą być również publikowane na stronie internetowej w dwóch formatach (dużym, który pozwala na obejrzenie szczegółów produktu i małym – poglądowym.) Ułatwiają one także porównanie towaru przyniesionego do kasy przez Klienta ze zdjęciem w systemie.

05 \ Cenniki i promocje/przeceny

Oprogramowanie dla sieci sprzedaży umożliwia centralne sterowanie cenami sprzedaży oraz wszelkimi promocjami i wyprzedażami. Pozwala to na szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku i w razie konieczności natychmiastową zmianę cen lub rabatów w całej sieci sprzedaży. Akcje promocyjne mogą mieć również zastosowanie tylko dla wybranych punktów sprzedaży i w razie potrzeby być ograniczone czasowo.

06 \ PolCard / Zapłaty

Kwota do zapłaty może być przekazywana bezpośrednio z systemu do terminala płatniczego. Takie rozwiązanie skraca czas obsługi Klienta i eliminuje możliwość pomyłek.

07 \ Programy lojalnościowe

Ważną funkcją systemu jest obsługa programów lojalnościowych poprzez identyfikację Klienta na podstawie wydanej mu karty. Jego dane są gromadzone i udostępniane w systemie zgodnie z wymogami ochrony danych GIODO oraz z polityką prywatności danej sieci sprzedaży.
W systemie ERP ODL istnieje również możliwość gromadzenia informacji dodatkowych o Klientach w zależności od specyfiki branży. Mogą to być np. data urodzin, data ślubu itp. System ułatwia również prowadzenie akcji marketingowych za pomocą SMS.

08 \ Produkty powiązane i informacje marketingowe

System dla sieci sprzedaży przy rejestrowaniu bieżącej transakcji podpowiada użytkownikowi produkty powiązane z aktualnie sprzedawanym np. opakowanie, torba, gwarancja. Równolegle pokazuje dodatkowe informacje, które mogłyby zainteresować obsługiwanego Klienta, takie jak gratisy, promocje czy rabaty. Dzięki tym mechanizmom możliwe jest jednoczesne zwiększenie sprzedaży i jakości obsługi Klienta.

09 \ Karty upominkowe

System dla sieci sprzedaży pozwala na ewidencję sprzedaży kart upominkowych o różnych nominałach. Obsługuje także ewidencję płatności dokonywanych za ich pomocą i dzięki trybowi pracy on-line na bieżąco kontroluje stopień wykorzystania środków finansowych na karcie. Mechanizm kontroli daty ważności kart pozwala na prawidłowe rozliczenia podatkowe.

10 \ Zamówienia

System ERP pozwala na rejestrowanie zamówień od Klientów zarówno wprowadzanych ręcznie przez użytkowników systemu, jak i pochodzących z systemów zewnętrznych (np. sklep www). Dokumenty te mogą rezerwować towar, a na ich podstawie później wystawiany jest dokument sprzedaży lub przesunięcia do innego sklepu.
Zamówienia zarejestrowane w systemie są też dodatkowym źródłem informacji dla planu zatowarowania sklepów.

11 \ Zwroty

Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej pozwala na szybkie obsłużenie operacji zwrotu towaru od Klienta. Na paragonach fiskalnych jest drukowany kod kreskowy identyfikujący transakcję sprzedaży, co pozwala na natychmiastowe odnalezienie jej w systemie. Ryzyko popełnienia błędu zostaje wyeliminowane, nawet jeśli zwrot dotyczy towarów zakupionych w innym punkcie sprzedaży.

12 \ Zaliczki

System sprzedaży detalicznej udostępnia sprzedawcom wygodny tryb przyjmowania zaliczek do Klientów. Przyjmując zaliczkę można jednocześnie zarezerwować towar. W momencie sprzedaży zaliczka zostaje automatycznie rozliczona, a użytkownik nie musi pamiętać o pomniejszeniu kwoty do zapłaty o zaliczkę.
W systemie w centrali istnieje rejestr zaliczek, który pozwala kontrolować środki finansowe spływające ze sklepów.

13 \ Reklamacje

Jednym z procesów sprzedaży detalicznej jest obsługa reklamacji. W systemie rejestrowane są dwa rodzaje reklamacji: przedsprzedażne i klienckie. Pierwsze dotyczą reklamacji towaru przez sklep do centrali lub producenta, drugie reklamacji złożonej przez Klienta.
Reklamacja przyjęta w sklepie podlega późniejszej obsłudze w centrali wraz z opcją informowania Klienta o jej statusie. System ERP ODL przypomina użytkownikowi o terminie obsługi reklamacji, co minimalizuje straty finansowe wynikające z niedotrzymania ustawowych terminów rozpatrzenia reklamacji.

14 \ Wypożyczenia

System pozwala na ewidencję wypożyczeń towarów w celach testów lub promocji. Użytkownik ma dostęp do informacji o bieżącym stanie wypożyczeń, a w szczególności do danych, ile jakiego towaru i na jak długo jest wypożyczone oraz u którego z Klientów. Wprowadzenie zwrotu wypożyczonego towaru jest intuicyjne w obsłudze i realizowane na podstawie dokumentu wypożyczenia.

15 \ Zatowarowanie

Kluczowym procesem dla sieci sklepów detalicznych jest prognozowanie zatowarowania sieci sprzedaży. Zarówno pierwsze zatowarowanie przed sezonem, jaki i późniejsze, związane z wysyłkami z centrali lub przesunięciami pomiędzy sklepami jest zautomatyzowane. System wspiera użytkowników w procesie przygotowania poleceń wysyłek pomiędzy wieloma sklepami na podstawie danych o stanach, średniej sprzedaży, jak również innych wskaźników, np. powierzchni sklepu. Możliwe jest także zastosowanie automatyzacji tworzenia poleceń przesunięć, zgodnie z uzgodnionymi z Klientami algorytmami działania

16 \ Zamknięcie dnia

System może wspierać użytkowników w realizacji procedury zamknięcia dnia w punkcie sprzedaży. Do ich dyspozycji są funkcje takie jak: raport dobowy, uzgadnianie stanu kasy, czy raporty operacji dla poszczególnych typów zapłat, zliczanie banknotów, wypłaty dla konwojów.

17 \ Ograniczenie dostępu do danych

Elastyczny system uprawnień pozwala na ich precyzyjne przypisanie dla poszczególnych użytkowników lub grup. Każdy z użytkowników systemu sprzedaży detalicznej ma dostęp tylko do danych niezbędnych do bieżącej pracy.

18 \ Sprzęt

Oprogramowanie ERP współpracuje z różnymi urządzeniami wykorzystywanymi w punktach sprzedaży. Mogą nimi być np. czytniki i wagi używane przy rejestrowaniu transakcji, kolektory danych używane do prowadzenia inwentaryzacji, drukarki etykiet, bramki wejściowe do sklepów oraz sprawdzarki cen.

19 \ Strefa wolnocłowa

Odpowiednio dostosowana wersja stanowiska sprzedaży programu ERP ODL może działać w sklepie w obszarze wolnocłowym. Ewidencja przyjęć i sprzedaży jest prowadzona zgodnie ze wszystkimi wymaganiami formalnymi. Raportowanie pozwala na uzyskanie wymaganych przepisami zestawień w każdym momencie.

Poszukujesz rozwiązania ERP dla swojej branży?

Napisz do nas, a postaramy się Ci pomóc.

Bądź na bieżąco – wiadomości z bloga.

Skontaktuj się z nami

Masz jakieś pytanie? – napisz do nas! Odpowiemy tak szybko jak to tylko możliwe.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu WYŁĄCZNIE w zakresie niezbędnym do przygotowania odpowiedzi/oferty, zgodnie ze złożonym w formularzu zapytaniem.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, na podany powyżej adres poczty elektronicznej, wysyłanych przez ODL Sp. z o.o.