Optymalizacja procesu zakupów

Jednym z ważniejszych parametrów funkcjonowania firmy jest optymalizacja procesu zakupów. Optymalizacji podlegają: decyzje o wyborze asortymentu, dostawcy, koszty utrzymywania stanów magazynowych czy terminowość i jakość dostaw oraz wiele innych.

Chcesz wiedzieć o ile przyspieszysz obsługę w swoich sklepach dzięki systemowi ERP?

01 \ Planowanie zakupów

Funkcjonalność planowania zakupów wspomaga użytkowników w podjęciu decyzji o ilości zamawianych towarów i oczekiwanych terminach dostaw. System udostępnia aktualną informację o ewidencjonowanych w systemie zamówieniach od Klientów i do dostawców, historycznych danych o sprzedaży oraz o bieżących stanach magazynowych. W oparciu o te dane system pozwala na inteligentne planowania stanów magazynowych, co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia wartości magazynu.

02 \ Zamówienia do dostawców

W systemie ewidencjonowane są dokumenty zamówień do dostawców. Na podstawie tych dokumentów wystawianie są faktury zakupu oraz dokumenty przyjęcia towaru na magazyn. System ERP ODL udostępnia funkcje weryfikacji dostaw pod względem ilościowym (Pz-ki) i cenowym (Faktury Zakupu). Dzięki temu widoczne jest jak dostawca wywiązuje się ze swoich zobowiązań w zakresie terminów dostaw, ilości i cen dostarczanych towarów.

03 \ Obsługa obcych kodów towarów

System pozwala na wysyłkę zamówienia do dostawcy z takimi symbolami towarów jakie są u niego stosowane. Dzięki temu obsługa dokumentów jest szybsza, a możliwość wystąpienia pomyłek przy identyfikacji towarów zostaje ograniczona.

04 \ Weryfikacja dostaw

Każda przyjmowana dostawa może zostać zweryfikowana pod względem ilościowym, dzięki porównaniu z zamówieniem oraz ze stanem rzeczywistym. Pozwala to ograniczyć wystąpienie rozbieżności na magazynie.

05 \ Zwroty i reklamacje do dostawców

Program prowadzi ścisłą ewidencję towarów otrzymanych od poszczególnych dostawców wraz z precyzyjną informacją co do poszczególnych partii. Proces zwrotu i reklamacji jest skrócony do minimum i eliminuje możliwość wystąpienia błędów.

06 \ Korekty marketingowe i bonusowe

W systemie istnieje wygodna możliwość wystawiania korekt bonusowych do FV z zakupu z wybranego okresu.

07 \ Import i obsługa SAD

Proces zakupu importowego obejmuje dodatkowe koszty takie jak cło, akcyza czy transport. System umożliwia zwiększenie proporcjonalne wartości towaru przyjmowanego na magazyn o te kwoty.

08 \ Zakupy wewnątrzwspólnotowe

Rejestrowanie wewnątrzwspólnotowych zakupów towarów pozwala na zautomatyzowane generowanie faktur wewnętrznych na potrzeby rozliczenia podatku VAT. Dzięki temu ułatwieniu ryzyko popełnienia błędu przy wystawianiu tych dokumentów jest ograniczone do minimum.

Masz pytanie?

Zadzwoń: (22) 664 56 61

lub wypełnij poniższy formularz

Zgadzam się na otrzymywanie od spółki ODL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Cokołowej 41 informacji handlowych (m.in. ofert handlowych oraz informacji o systemach i usługach oferowanych przez spółkę ODL Sp. z o.o.) na podany w powyższym formularzu adres poczty elektronicznej.

Zgadzam się na używanie przez spółkę ODL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Cokołowej 41 telekomunikacyjnych urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego. (m.in. kontaktowanie się na podany w powyższym formularzu numer telefonu celem przedstawienia informacji dotyczących ofert handlowych oraz informacji o systemach i usługach oferowanych przez spółkę ODL Sp. z o.o.).

O powyższe zgody prosimy ze względu na przepisy dotyczące przesyłania informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (m.in. pocztą elektroniczną) zawarte w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz przepisy dotyczące wykorzystywania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego (przez co należy rozumieć m.in. telefony stacjonarne, telefony komórkowe, tablety, komputery) zawarte w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, aby nasi przedstawiciele mogli się z Państwem skontaktować mailowo i telefonicznie celem przekazywania Państwu informacji handlowych.

Administratorem Państwa danych osobowych będzie spółka ODL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Cokołowej 41. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Państwa danych osobowych przez administratora znajdują się w polityce prywatności.

Poznaj opinie naszych klientów:

Dzięki wdrożeniu systemu ERP  firmy ODL wyeliminowano błędy wynikające z ręcznego wprowadzania informacji sprzedażowych, a pracownicy salonów mogą zajmować się obsługą klienta na najwyższym poziomie, a nie wypełnianiem raportów.

Joanna Schilf Menedżer ds. Logistyki i Zakupów, Ceramica Group Sp. z o.o.

Bądź na bieżąco – wiadomości z bloga.

Poszukujesz rozwiązania ERP dla swojej branży?
Napisz do nas, a postaramy się Ci pomóc.