Case Study: integracja sklepu www Caterina i wdrożenie Inteligentnego Algorytmu ODL

CASE STUDY: Integracja sklepu internetowego Caterina z System ERP ODL z wykorzystaniem inteligentnego Algorytmu ODL do kompletacji zamówień

Marka CatLOGO Caterinaerina istnieje  na rynku od 1991 roku i działa w segmencie mody damskiej. Swoją ofertę kieruje do kobiet, które cenią sobie elegancję i wyrafinowanie.

WYZWANIA

W związku z rozwojem firmy i chęcią dotarcia do szerszego grona odbiorców firma otworzyła sklep internetowy, w którym zaczęła oferować  asortyment, analogiczny temu ze sklepów stacjonarnych.

Dodatkowo firma nie chciała utrzymywać dedykowanego stanu magazynowego dla potencjalnej sprzedaży w Internecie.

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIE

Caterina posiadała już wdrożony System ERP ODL, który zawierał całą kartotekę  towarów sklepu, dlatego optymalnym rozwiązaniem było zintegrowanie systemu z nowym sklepem internetowym.

Aby zbędnie nie tworzyć dedykowanego magazynu na towary e-sklepu, firma ODL zaproponowała swoje rozwiązanie: Algorytm ODL, służący do optymalizacji kompletowanego zamówienia. W celu realizacji zamówienia klienta, algorytm wykorzystuje stany magazynowe sklepów stacjonarnych.

JAK TO DZIAŁA?

Algorytm ODL służy realizowaniu zamówień klienta  wg. założeń biznesowych firmy. Polega to na kompletowaniu zamówienia wg. parametrów wcześniej ustalonych prze firmę.

Algorytm ODL

Caterina zdecydowała, że towary zamówione przez e-sklep powinny pochodzić z magazynów sklepów stacjonarnych, w których zamówiony towar najsłabiej rotuje.  Rozwiązanie to powala na efektywną wyprzedaż całych kolekcji.  Dodatkowo różne elementy zamówienia spływają z różnych sklepów bezpośrednio do e-sklepu,  czyli jedno zamówienie klienta składające się z 4 sztuk odzieży może pochodzić nawet z 4 różnych magazynów.

KORZYŚCI:

  1. Dzięki wykorzystywaniu stanów magazynowych sklepów stacjonarnych, nie było potrzeby zakładania odrębnego magazynu dla e-sklepu. Jest to niezmiernie istotne dla sieci, które sprzedają produktu ekskluzywne i nie robią tego na masową skalę.
  2. Zintegrowanie Systemu ERP ODL ze sklepem internetowym dało firmie stały dostęp do aktualnej informacji  o stanach towarów w sklepach stacjonarnych i w związku z tym o możliwości sprzedania danego produktu przez Internet.
  3. Firma Caterina zyskała szerokie możliwości raportów i analiz. Wiadomo dokładnie ile towaru sprzedaje się przez sklep internetowy i z jakich magazynów on pochodzi. Można wyciągać wnioski, które sklepy stacjonarne najlepiej realizują plany sprzedażowe, a w których salonach należy wprowadzić zmiany.
  4. Pracownicy e-sklepu nie muszą szukać, w którym sklepie dany towar jest dostępny, robi to za nich Algorytm ODL. Obsługa e-sklepu musi tylko czekać, aż status rezerwacji zamówienia osiągnie 100%, aby mogli je wysłać do klienta końcowego.
  5. Zarówno pracownicy e-sklepu jak i sklepów stacjonarnych nie tracą czasu na wykonywanie telefonów i rezerwowanie towaru – System ERP ODL robi to za nich.