Co obecnie jest najważniejszym trendem na rynku retail i dlaczego?

Współczesny konsument, szczególnie w chwili silnej już obecności na rynku Pokolenia Y, funkcjonuje w świecie technologii mobilnych i cyfrowych, czerpie swoją wiedzę i inspiracje z Internetu oraz mediów społecznościowych. Zmienia wraz z tym swoje zwyczaje zakupowe, a w konsekwencji oczekiwania wobec rynku retail. Możliwość dokonania zakupu w sklepie tradycyjnym oraz internetowym tej samej sieci w tych samych cenach nie jest obecnie czymś wyjątkowym. Konieczne stało się zapewnienie, aby doświadczenia konsumenta w interakcji z konkretnym detalistą były spójne i nieskomplikowane. Wybrać produkt, dokonać zapłaty, zwrócić produkt czy złożyć reklamację musi być tak samo prosto i przyjemnie niezależnie od tego czy ma to miejsce w galerii handlowej, salonie w miejskim pasażu czy przez www.   Jednym słowem modne, ale naprawdę trafne słowo Omnichannel. Wiele kanałów dostępu, ale nie równoległych, tylko zintegrowanych. Klienta nie interesują problemy organizacyjne i administracyjne, które z tego mogą wynikać, te sprawy mają pozostać w tle, niewidzialne.

Przez ostatnie lata często stosowane były określenia off-line dla sprzedaży w tradycyjnym sklepie, a on-line dla sklepów internetowych. Z perspektywy firmy będącej dostawcą technologii, a konkretnie systemu ERP dla sieci sprzedaży detalicznej obserwujemy trend, w którym coraz więcej firm decyduje się być zawsze on-line. Centralna baza danych, czyli jedno centrum dowodzenia, w tradycyjnym sklepie czy na www, pozwala aby klient, jego transakcje, status jego reklamacji czy punkty programu lojalnościowego były dostępne na jedno kliknięcie myszy. Program do sprzedaży detalicznej od ODL pozwoli firmie działać w strategii Omnichannel.

Najlepsi z najlepszych na świecie realizują już kolejny krok, który pozwoli zachować konkurencyjność. Kluczowe staje się umiejętne wykorzystanie danych o konsumentach, które można gromadzić i analizować, aby personalizować przekaz i oferować wartość dodaną. Punkty lojalnościowe za lajkowanie na fejsie ? Czemu nie?