Korzyści z wdrożenia systemu ERP w firmie
Wdrożenie systemu ERP w przedsiębiorstwie wiąże się z dużą inwestycją i trudnym wyborem dostawcy oprogramowania, z którym firma będzie współpracować przez lata. Firmy najczęściej decydują się na poszukiwanie systemu w momencie, kiedy w przedsiębiorstwie zaczynają pojawiać się problemy np. z niezgodnościami w magazynie. Jednak może lepiej jest zapobiegać niż leczyć i za wybór systemu zabrać się zanim pojawią się pierwsze objawy? Pomocne w dokonaniu wyboru może okazać się poznanie korzyści jakie daje korzystanie z systemu ERP we wszystkich kluczowych obszarach przedsiębiorstwa:
Sprzedaż:
- Możliwość tworzenia i realizowania zaawansowanych cenników i promocji oraz kontrola nad polityką kredytową.
- Stosowanie jednolitej polityki handlowej wobec klienta, dzięki centralnemu zarządzaniu wszystkimi kanałami sprzedaży (sklepy, BOK, handlowcy, e-commerce).
Zakupy:
- Optymalizowanie stanów magazynowych, dzięki planowaniu zakupów z uwzględnieniem stanów magazynowych, zamówień od klientów i do dostawców.
- Monitorowanie wskaźników jakości dostawców, dzięki weryfikacji dostaw pod względem ilościowym i cenowym.
- Badanie wskaźników rentowności i wgląd do korekt wartościowych i bonusów.
Raporty i analizy
- Raportowanie operacyjne z poziomu systemu daje możliwość zarówno agregowania danych jak i ich analizowania na bardzo szczegółowym poziomie.
- Układ raportów może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Magazyn i logistyka
- Brak potrzeby przeprowadzania specjalnych szkoleń podnoszących kwalifikację pracowników do obsługi systemu, dzięki prostemu obiegowi dokumentów, który mimo swojej prostoty realizuje złożone procesy.
- Procesy związane z obrotem towarowym są uporządkowane i zapewniają pełną kontrolę majątku obrotowego firmy.
- Centralne sterowanie zadaniami magazynierów umożliwia równomierne przydzielanie pracy poszczególnym osobom.
- Zastosowanie w magazynie mobilnych terminali danych zwiększa wydajność pracy magazynierów o ok. 25% i skraca czas przeszkolenia nowego pracownika z 1 miesiąca do 4 dni.
- Zmniejszenie liczby reklamacji ilościowych, dzięki wystawianiu FV po WZ.
Elektroniczna wymiana danych EDI:
- Redukcja kosztów
- Wyeliminowanie błędów
- Przyspieszenie procedur handlowych
- Usprawnienie obiegu płatności
- Skrócenie czasu realizacji zamówień
- Optymalizacja zapasów
- Pozwala na odbiór i wysyłanie dokumentów sprzedaży i zakupu do niezależnych podmiotów gospodarczych (formaty EDIFACT, EDI XML, ECOD itd.)
Moduł księgowy
- Możliwość automatycznego księgowania wszelkich dokumentów handlowych i magazynowych
- Analiza danych finansowo-księgowych w formie dowolnie dostosowanej do własnych potrzeb.
- Możliwość dodatkowego rozpisywania dowodów na konta analizy profilowej w celu przedstawienia kosztów w układzie oczekiwanym przez inwestorów lub przez spółkę-matkę ewidencjonującą zdarzenia wg MSR.
- Integralność i jednoznaczność danych.
- Niezawodne generowanie plików JPK.
Dla klientów prowadzących działalność hurtową, kluczowym czynnikiem przy wyborze systemu powinna być platforma B2B, która wspomoże przedsiębiorstwo w sprzedaży jego produktów. Platforma B2B zintegrowana z systemem ERP:
- Dostęp 24/7 do procesu obsługi klienta (zamówienia, płatności, reklamacje) zwiększa potencjał sprzedaży.
- Automatyzacja tego procesu w ramach indywidualnych warunków handlowych poprawia jakości obsługi klienta.
- Następuje znacząca redukcja kosztów realizacji obsługi klienta.
Wdrożenie systemu ERP w przedsiębiorstwach handlowych wiąże się z wieloma korzyściami, jeżeli system zostanie dobrze dobrany do potrzeb firmy i wdrożony w odpowiedni sposób przez profesjonalnych konsultantów. Warto pamiętać, że to co pierwotnie wydaje się znaczącą dla przedsiębiorstwa inwestycją, zwróci się w szybkim tempie, poprawiając wyniki sprzedaży oraz zwiększając zysk firmy. Zapraszamy do zapoznania się z case studies z przeprowadzonych przez nas wdrożeń, gdzie można poznać szczegóły uzyskanych przez naszych klientów korzyści:
- Skrócenie czasu przeszkolenia nowego pracownika o 86% – case study Luxkon
- Dostęp do aktualnej informacji o stanach towarów we wszystkich sklepach stacjonarnych – case study Caterina