Z jakich promocji najchętniej korzystają klienci sklepów?
W sierpniu 2018 roku instytut badań ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie „Monitor Promocji”, techniką CAWI (ankiety online) na grupie ponad 1000 pełnoletnich osób, które skorzystały z przynajmniej jednej promocji w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Termin realizacji badania to 21-23 sierpnia 2018 r.
Ponad połowa badanych twierdzi, że kieruje się podczas zakupów promocjami i stara się wybierać takie produkty, które są akurat w promocji. Istnieje kilka form promocji, które w ciągu ostatnich dwóch lat zyskały na popularności wśród konsumentów.
44% spośród badanych przyznaje, że ze względu na promocje często kupuje więcej niż to było zaplanowane. Również 44% badanych najchętniej korzysta z promocji, gdzie przy zakupie produktu lub usługi drugi produkt bądź usługa jest gratis.
Moduł promocji w Systemie ERP ODL
Firma ODL jako producent oprogramowania dedykowanego dla sieci sklepów detalicznych, najnowszą wersję swojego oprogramowania: System ERP ODL wyposażyła w moduł promocji, który pozwala na definiowanie najpopularniejszych na rynku promocji. Konfigurator jest na tyle elastyczny, że pozwala tworzyć różne rodzaje promocji wg wielu kryteriów. Zmiany te są niezwykle istotne z punktu branży retail i wspomogą codzienną pracę w sieciach sprzedaży.
Na co pozwala moduł promocji ODL:
- Podstawową funkcją jest możliwość wybrania towarów, których ma dotyczyć promocja, można również ograniczyć promocje do konkretnych grup klientów.
- Promocje mogą dotyczyć grup towarów np. moda damska/kolekcja jesień zima/ sukienki/garnitury
- Tworząc promocje można wykluczyć z niej konkretne towary np. nieprzecenione czy nową kolekcję
- Stworzyliśmy najpopularniejszą wg badania w 2018 roku promocję 2 towary za cenę 1.
- Każdą promocje można ograniczyć czasowo
- System ERP ODL pozwala również na tworzenie promocji aktywowanych kodem promocyjnym. Coraz popularniejsze staje się wyświetlenie przez firmy kodów promocyjny na Facebooku, ważnych tylko dla pierwszych 10 osób – nasz system również to umożliwia
- Wprowadzając nową promocję można wybrać salony, w których ma ona obowiązywać. Można zastosować podział na salony regularne i outletowe
- Istnieją dwie możliwości uruchomiania promocji: automatycznie jeżeli produkty spełniają kryteria promocji lub ręcznie przez kasjera obsługującego klienta
- Z każdej promocji można uzyskać raport z jej efektywności
Powyższe promocje są dostępne w najnowszej standardowej wersji Systemu ERP ODL i są jej integralną częścią. W związku z faktem, iż są one niezbędną do pracy w branży retail funkcjonalnością, w nowej wersji systemu ODL są one całkowicie bezpłatne.
Zapraszamy do umówienia się na bezpłatną prezentację i zaobserwowanie jakie możliwości oferuje System ERP ODL z promocjami i jak może pomóc Państwu rozwijać swój biznes.