Skip to main content

Producent systemu ERP - Program sprzedażowy dla firm

Obrót opakowaniami zwrotnymi w sprzedaży hurtowej

W sprawnym zarządzaniu przedsiębiorstwem pomaga wiarygodna informacja dotycząca ponoszonych przez firmę kosztów. Warto zwrócić uwagę na newralgiczne punkty, które narażają firmę na straty, a zastosowanie drobnej zmiany mogłoby pomóc w zwiększeniu zysku. W przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą hurtową takim punktem może być proces obsługi i rozliczania obrotu opakowaniami zwrotnymi.

Wiele hurtowni nie kontroluje wysyłki swoich towarów wraz z opakowaniem zwrotnym do klientów, odnotowuje tylko fakt wysyłki samego towaru. W związku z tym, w żaden sposób nie jest nadzorowana ilość opakowań zwrotnych, która powinna trafić z powrotem do hurtowni. Sytuacja ta powoduje straty finansowe w firmie, która musi rozliczyć się ze swoim dostawcą (np. rozlewnią browaru) i zwrócić opakowania bądź pieniądze, a w swoim magazynie nie ma wystarczającej ilości opakowań zwrotnych. Doświadczenia Klientów ODL wskazują, że brak kontroli nad obrotem opakowaniami może spowodować straty od kilku do kilkuset tysięcy złotych rocznie w zależności od skali działalności przedsiębiorstwa.

Rozwiązaniem jest monitorowanie procesu obrotu opakowaniami zwrotnymi. System ERP ODL automatycznie odnotowuje fakt przekazania towaru wraz z opakowaniami zwrotnymi klientowi hurtowni podczas procesu sprzedaży np.: piwo, butelki i skrzynki. Dzięki temu można z łatwością kontrolować stan opakowań zwrotnych u kontrahenta. W momencie gdy dokona on zwrotu całości lub części opakowań, system wystawi dokument zwrotu i zaktualizuje stan opakowań w magazynie hurtowni.

Dostęp do aktualnej informacji o ilości opakowań zwrotnych zarówno u kontrahentów hurtowni jak i już we własnym magazynie pozwala na łatwiejszą i szybszą kontrolę procesu obrotu opakowaniami, co znacznie ułatwia rozliczanie się dostawcami i wiąże się ze zwiększeniem przez hurtownię zysku.

Sprawdź inne artykuł na Blogu ODL:

Jak zarabiać na e-commerce?

System ERP w chmurze 

Czym się różni system ERP od CRM?